Desi avea posibilitatea accesarii unor fonduri mai mult decat consistente pentru promovarea produselor agricole pe piata comunitara, Timisul a reusit performanta de a nu obtine nici macar un euro, pe acest program, din cauza ca nu au existat proiecte. Nu au existat producatori din sectorul privat care sa faca proiecte pentru primirea de fonduri de la Uniunea Europeana, si nici specialistii pregatiti sa-i ajute sa conceapa, sa redacteze si sa promoveze acest gen de proiecte nu prea si-au facut simtita prezenta. Criza de proiecte, criza de specialisti
Niciun program de promovare a produselor agricole pe piata comunitara, niciun proiect scris, niciun euro primit - acesta este bilantul primului an de cand producatorii agricoli timiseni aveau posibilitatea sa primeasca fonduri deloc mici de la Uniunea Europeana, pentru a-si promova produsele in spatiul U.E. Practic, prin acest gen de programe, Uniunea Europeana se angaja sa le faciliteze accesul pe piata comunitara. Cu toate acestea, producatorii agricoli din mediul privat nu s-au aratat prea interesati de aceste finantari, neexistand niciun proiect depus, redactat sau macar in stadiu incipient.
Probabil ca o buna parte dintre potentialii beneficiari ai acestor programe de promovare nici nu stiu de existenta acestor oportunitati, iar statul, pana in prezent, nu a parut ca se chinuie sa le spuna celor care au posibilitatea sa acceseze acest gen de fonduri unde sa se adreseze si ce sa faca. De altfel, cadrul legal nu a fost inca adaptat la noile realitati ale Romaniei post-comunitare, in asa fel incat nici nu se stie prea bine ce institutie ar fi trebuit sa se ocupe de sprijinirea producatorilor agricoli romani pentru accesarea unor astfel de fonduri. De fapt, nici nu prea exista in momentul de fata prea multi specialisti care sa-i poata ajuta in ceea ce priveste conceperea si redactarea unui proiect eligibi