Companiile apreciază că, în urma campaniei de aderare la pensii, românii au devenit tot mai interesaţi de instrumentele de protecţie financiară Ritmul de creştere a pieţei
Companiile apreciază că, în urma campaniei de aderare la pensii, românii au devenit tot mai interesaţi de instrumentele de protecţie financiară
Ritmul de creştere a pieţei asigurărilor de viaţă va atinge 25% în 2008, cu 5% mai mare faţă de cel consemnat în anul precedent. Unul dintre motivele care determină o astfel de evoluţie este reprezentat de creşterea interesului populaţiei faţă de aceste instrumente financiare, ca urmare a campaniei de aderare la fondurile de pensii private.
Dezvoltarea va continua şi în următorii ani, astfel încât, în 2015, asigurările de viaţă vor deţine jumătate din toată piaţa de profil. Asigurările de viaţă vor fi influenţate pozitiv de pensiile private, întrucât consumatorii au avut posibilitatea să primească de la consultanţii financiari informaţii şi despre aceste produse şi despre beneficiile acestora. "Partea de protecţie financiară este unică pe piaţa serviciilor financiare", spune Cornelia Coman, director adjunct ING Asigurări de de Viaţă.
"Potrivit calculelor ING Asigurări de Viaţă, subscrierile pe segmentul asigurări de viaţă au crescut cu 20% în 2007, la 1,2 miliarde de lei, iar în acest an piaţa va urca cu 25-30%. Motive? Startul pe Pilonul II a educat potenţialii clienţi pentru poliţele de viaţă şi manifestarea unei nevoi de protecţie în rândul populaţiei", consideră reprezentantul ING.
La finele anului 2010, veniturile din subscrieri pe asigurările de viaţă se vor situa între 2,5 şi 3 miliarde de lei. Creşterea va fi susţinută de notorietatea acestor produse în rândul consumatorilor, îmbunătăţirea nivelului de trai, nevoia de protecţie financiară, dar şi de dezvoltarea canalelor de distribuţie - bănci şi brokeri.
Şi