Unul dintre argumentele producatorilor din industria alimentara in "razboiul" impotriva marilor retaileri a fost ca ele perturba orasul, atunci cand sunt amplasate in cartiere si nu in zonele de la limita acestora, si traficul din zona. Aceeasi opinie o au si reprezentantii Primariei, care recunosc ca nu au solutii. Pe de alta parte, Politia Rutiera si dezvoltatorii imobiliari pentru obiective de retail cred ca problema tine de infrastructura orasului, nu de hipermarketuri.
Informatia pe scurt:
* Membrii Comisiei de Urbanism din Primaria Municipiului Bucuresti considera ca magazinele retail incurca traficul, dar creeaza si "pustiu urban", pe langa ca sunt niste hale inestetice.
* Politia Rutiera a Capitalei accepta ca ele atrag trafic, dar nu sunt cauza blocajelor rutiere din Bucuresti.
* Dezvoltatorii imobiliari de obiective de retail cred ca efectele asupra orasului nu deriva neaparat din amplasarea lor in cartiere, ci din "infrastructura proasta si conceptia urbanistica invechita".
Razboiul impotriva retelelor de retail pornit de producatorii din industria alimentara are si argumente de alta natura decat cea strict comerciala. Acestia sustin ca, amplasate in cartiere, ele distrug comertul traditional, dar, mai important, ca ele blocheaza traficul. Tocmai de aceea solutia propusa este de a nu se mai permite construirea unor astfel de magazine de retail in oras, ci doar la marginea acestuia. Pe de alta parte, daca drumul spre casa trece - cel putin in Bucuresti - pe langa astfel de magazine, este usor de contatat ca exista blocaje de trafic. Numai ca aceasta este o problema a Bucurestiului indiferent de zona, nu numai in preajma Carrefour Orhideea, Cora de la Lujerului, Kaufland si Carrefour Colentina, Billa de pe Barbu Vacarescu sau real din Vitan, date ca exemplu negativ.
In ce masura au acestea o influenta asupra t