Asociaţiile patronale din industria produselor alimentare acuză marile magazine de politici anticoncurenţiale. Producătorii din industria alimentară şi marile lanţuri de magazine au scos săbiile din teacă. Voalat, patronatele vorbesc de înţelegeri de culise; partea acuzată susţine că e vorba doar de cerere şi ofertă. Conflictul izbucnit săptămâna trecută între şase organizaţii patronale din industria alimentară şi marii jucători din retail (reţelele de supermar
Asociaţiile patronale din industria produselor alimentare acuză marile magazine de politici anticoncurenţiale. Producătorii din industria alimentară şi marile lanţuri de magazine au scos săbiile din teacă. Voalat, patronatele vorbesc de înţelegeri de culise; partea acuzată susţine că e vorba doar de cerere şi ofertă.
Conflictul izbucnit săptămâna trecută între şase organizaţii patronale din industria alimentară şi marii jucători din retail (reţelele de supermarketuri şi hipermarketuri) nu are deocamdată perspective de rezolvare. Războiul dintre furnizori şi retaileri se duce în acest moment pe trei fronturi: abuzul de poziţie dominantă al retailerilor, prin condiţiile contractuale impuse producătorilor, considerate „excesive” în comunicatul de presă al acestora; modul „netransparent” de construcţie a preţului de vânzare la raft, prin cumularea unor taxe „ascunse”, care ar reprezenta, de fapt, costuri suportate de către producători; şi, respectiv, practicile „discriminatorii şi anticoncurenţiale” ale retailerilor, reflectate la rândul lor în creşterea „artificială” a preţurilor de vânzare cu amănuntul.
Menghina hipermarketurilor
Majoritatea producătorilor sunt dependenţi de canalele de distribuţie ale marilor lanţuri de retail. Sorin Minea, preşedintele Asociaţiei Române a Cărnii, afirmă că peste 60% din cifr