Ca să-şi adjudece o cotă tot mai mare din traficul de călători, companiile feroviare europene îşi transportă clienţii în vagoane confortabile care circulă cu peste 300 de kilometri la Ca să-şi adjudece o cotă tot mai mare din traficul de călători, companiile feroviare europene îşi transportă clienţii în vagoane confortabile care circulă cu peste 300 de kilometri la oră.
Hotărâţi să concureze companiile aeriene pe rutele europene, operatorii de trenuri de mare viteză scurtează timpii de călătorie, inaugurează noi rute şi oferă pasagerilor tot felul de avantaje.
La sfârşitul lunii ianuarie, în Europa existau în construcţie peste 4.200 de kilometri de cale ferată dedicată trenurilor de mare viteză, dintre care 2.252 numai în Spania. Potrivit International Union of Railways, există proiecte pentru alţi 8.527 de kilometri. Încercând să "fure" clienţii companiilor aeriene pe segmentul zborurilor de scurtă durată, operatorii trenurilor de mare viteză trasează pe harta Europei noi rute care leagă marile oraşe, reduc durata călătoriilor şi oferă călătorilor un confort mai mare.
DVD-playere şi filme pentru călători
Dacă într-un avion Ryanair, un pasager are un spaţiu de 76 de centimetri pentru a-şi întinde picioarele, în trenurile companiei Eurostar, care operează în Marea Britanie, Franţa şi Belgia, acest spaţiu este de 84 de centimetri.
Iar dacă atunci când călătoresc cu avionul, pasagerii sunt taxaţi pentru bagaje, pentru check in sau chiar pentru folosirea cardurilor de credit, companiile feroviare oferă tot mai multe servicii gratuite. Pe trenurile Eurostar, la clasa premium economy şi business, călătorii au prize de curent şi primesc ziare şi reviste gratuit, iar în trenurile TGV Med, care fac legătura între Paris şi diverse oraşe de pe coasta mediteraneeană, au DVD-playere şi filme închiriate.
Operatorul francez d