Pana in anul 2013, Romania va trebui sa-si produca din surse neconventionale 10% din energie. Iar pana in 2020, minimum 10% din combustibilii de transport vor trebui sa fie biologici. Aceste directive au fost trasate de Parlamentul European, ca urmare a ingrijorarii oficialilor U.E. cu privire la cresterea plouarii si a cantitatilor de gaze cu efect de sera din atmosfera. "Ultimatumuri" europene
Pentru a evita usturatoarele amenzi date de catre Uniunea Europeana, Romania va trebui sa se orienteze din timp atat spre promovarea surselor de energie neconventionala, cat si spre folosirea combustibililor biologici, care teoretic ar putea fi obtinuti cu usurinta in Romania, fiind produsi din orice materie biologica ce contine amidon, zahar sau ulei – deci, din plante cum ar fi po-rumbul, soia, trestia de zahar sau rapita, cultivate pe suprafete destul de mari de producatorii agricoli romani.
Zilele trecute, in Parlamentul European s-au luat in discutie, in acest sens, in cadrul unui seminar, avantajele si dezavantajele combustibililor biologici. Concluzia a fost ca acestia nu sunt o sursa de energie perfecta, intrucat agricultura intensiva, menita sa produca materie prima pentru fabricarea acestor combustibili ar produce la randul ei gaze cu efect de sera, cum ar fi oxidul nitros. In plus, ar putea aparea conflicte pentru terenuri agricole cu potential din tari in curs de dezvoltare si s-ar putea anticipa o criza a alimentelor, pentru ca, daca o buna parte a recoltelor vor fi folosite pentru a produce combsutibil, acest lucru ar putea duce la o crestere a pretului alimentelor.
Totusi, folosirea acestor combustibili ar reduce cu peste 30% gazele cu efect de sera, lucru care, in contextul incalzirii globale, constituie un argument definitoriu pentru promovarea acestui gen de combustibil.
Dupa cum se arata in acelasi seminar tinut la Parlamentul Euro