Primele trei companii de profil din ţara noastră deţin peste 50% din piaţă. ING Asigurări de Viaţă, AIG Life, Asiban şi Allianz-Ţiriac domină subscrierile pe segmentul asigurărilor de Primele trei companii de profil din ţara noastră deţin peste 50% din piaţă.
ING Asigurări de Viaţă, AIG Life, Asiban şi Allianz-Ţiriac domină subscrierile pe segmentul asigurărilor de viaţă. Acestea au însumat, în 2007, aproape 440 milioane euro, ceea ce reprezintă peste 20% din piaţa asigurărilor. Creşterea consemnată pentru acest segment a depăşit, anul trecut, 36%, conform Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).
Şi în acest an, competiţia pe piaţa asigurărilor se anunţă strânsă pentru companiile din top. ING şi-a consolidat în 2007 poziţia de lider pe piaţa asigurărilor de viaţă din România, deţinând în prezent o cotă de piaţă de 35% şi 70% pe segmentul asigurărilor cu componentă de investiţii (unit-linked).
Următoarea companie din top, AIG Life, deşi a anunţat creşteri pe primele nouă luni ale anului trecut, nu a furnizat încă rezultate auditate pentru întreg anul trecut. La Allianz-Ţiriac, asigurările de viaţă au înregistrat în 2007 o creştere de 20%, până la valoarea de 30 milioane de euro.
"ING Asigurări de Viaţă anunţă că volumul primelor brute subscrise în 2007 a crescut cu 15% comparativ cu 2006, până la valoarea de 501,1 milioane lei. Valoarea activelor sub administrare a crescut cu 25,9%, ajungând la 1,48 miliarde lei la sfârşitul anului 2007", a declarat, ieri, Bram Boon, director general al ING Asigurări de Viaţă.
Datorită investiţiilor făcute pe piaţa pensiilor private, pentru lansarea fondurilor de pensii, compania a înregistrat o scădere a profitului cu 25,6%. Profitul brut a atins în 2007 valoarea de 31,1 milioane lei, comparativ cu 41,8 milioane lei obţinut în 2006.
"Numărul poliţelor vândute în 20