Ultimul racnet in mass-media sunt concursurile.
Sunt plasate sarguincios printre divertismente
de tot felul sau se desfasoara in programe de sine statatoare. Concursurile sunt o momeala
pentru castigarea audientei.
Cum toata lumea "moderna" alearga dupa bani, concursurile sunt o pacaleala pentru cei multi dornici sa-i castige fara mare efort, si daca se poate si intr-o emisiune de televiziune. Prima TV, de-a lungul timpului, s-a preocupat intens de promovarea concursurilor cu premii mai mari sau mai mici. A facut audienta buna "Vrei sa fii miliardar?", un concurs cu un format inteligent si cu o oferta tentanta de castig. "Te crezi mai destept?" a fost un alt concurs cu tenta culturala, amuzant, dar cu premii mai modeste. Ambele au beneficiat de un moderator de exceptie, Virgil Iantu, una din putinele vedete autentice din media vizuala. Are carisma, are umor, este un bun actor, care stie regula masurii in expresie si intonatie. Acum, Prima TV ne-a procopsit cu un alt concurs, "Momentul adevarului", evident, tot un format de import, de asta data produs de Paprika Entertainment. Locul lui Virgil Iantu, experimentat in concursuri, l-a luat Teo Trandafir. Ambitioasa sa depaseasca manierismul ce l-a "castigat" de-a lungul timpurilor in show-urile de divertisment marca Teo, si pe care il practica si la Prima TV in prezent, in fiecare zi, la "Teo Live", a incercat drumul unui alt gen de emisiune. "Teo este o persoana culta, cu facultate (...)" cum precizeaza si cititorul nostru, ing. Dan Radulescu, numai ca nu prea are noroc. "Momentul adevarului" in care a vrut sa ne demonstreze ca poate arata si alte fatete ale pregatirii sale, detine un format dezagreabil. Candva se invartea tot in jurul unui "detector de minciuni" Nasul (Radu Moraru) la B1 TV.
Se numea emisiunea "Masina adevarului", unde "detectorul" incerca sa spele pacatele unor