Anii 2001 - 2003 pot fi decretati fara probleme "anii miracolelor" sistemului feroviar romanesc. Sunt anii cand au ajuns la desavarsire achizitiile supraevaluate din filiera fostului director general al C.F.R. Mihai Necolaiciuc, in prezent urmarit general, dar si anii in care s-au perfectat zeci de afaceri mai mult decat ciudate, in care au fost implicati o serie de directori din C.N.C.F.R. Fara sa fi lamurit pe de-a-ntregul toate aceste cazuri intens mediatizate si fara sa se ajunga la o recuperare efectiva a prejudiciilor, Guvernul vrea acum sa stearga toate datoriile catre stat ale Companiei C.F.R. Marfa, pana in data de 31 decembrie 2003. Din acea perioada dateaza si un caz instrumentat de D.N.A. referitor la o serie de achizitii dubioase la C.F.R. Marfa Timisoara, iar dosarul, ajuns pe rolul Tribunalului Timis din 2006 este inca la faza incipienta de calculare exacta a prejudiciului. Marea iertare
Dupa cum, in fata justitiei, teoretic, toti cetatenii sunt egali, la fel si in fata Fiscului, tot teoretic, toti contribuabilii sunt egali. In realitate, prin obiceiul impamantenit al ajutoarelor de stat, o serie de intreprinderi mari, regii si companii de stat au fost tot timpul "mai egale" in ceea ce priveste datoriile catre bugetul de stat, stergandu-li-se periodic datorii fabuloase. La categoria ajutor de stat se inscrie si generoasa intentie a Guvernului de a sterge toate datoriile catre stat restante ale Societatii Nationale de Transport Feroviar C.F.R. Marfa pana la data de 31 decembrie 2003. Adica, exact pe perioada in care in sistemul feroviar s-au tras cele mai mari tunuri, fie din afacerile lui Necolaiciuc, fie din afacerile independente ale unor directori locali.
Povestea acestui ajutor de stat e speciala – desi, teoretic, ar fi avut interesul sa vada de ce s-au acumulat datorii mari pana la 31 decembrie 2003, Guvernul actual a aratat o gri