Catalin Tolontan, redactor-sef Gazeta Sporturilor, a trimis miercuri o scrisoare membrilor BRAT prin care acuza trustul de presa Media Pro ca utilizeaza, in negocierile pentru vanzarea spatiului publicitar, presiunea din partea statiilor TV pentru a vinde mai mult in presa scrisa. Consiliul Director al BRAT a dezbatut ieri problema.
Practic, televiziunile din portofoliul Media Pro fac oferte mai avantajoase agentiilor de media care cumpara spatiu publicitar in publicatiile aceluiasi trust de presa. Aceasta practica duce la o concurenta neloiala in presa scrisa, transforma studiile de audienta ale BRAT in niste cifre irelevante si pune in pericol presa scrisa in ansamblul ei, sustine Tolontan.
"Consiliul Director al BRAT a adoptat ieri o propunere pe care o va aduce in fata tuturor membrilor pe 27 martie. Nu putem obliga piata, dar am convenit ca cifrele presei scrise si on-line sa devina reper de onoare pentru membrii BRAT. Va fi trecut in regulament ca agentiile si clientii sa tina cont de aceste cifre, sa evite sa dea bugete publicatiilor neauditate si sa nu repartizeze bugetele pe presa scrisa si internet sub influenta altor media (tv, radio...)", ne-a declarat, astazi, Catalin Tolontan.
Logica practicii incriminate de Tolontan ar fi ca o parte din televiziunile Media Pro sunt lideri de audienta si au preturi foarte mari la publicitate, in timp ce tirajele unor publicatii din portofoliul Media Pro sunt destul de mici si nu atrag destula reclama. Astfel, Pro TV, cel mai urmarit post de televiziune din Romania, a avut in luna februarie o audienta urbana medie de 310.000 de telespectatori pe minut. O reclama la Pro TV costa, in prime-time, intre 2.700 si 3.500 de euro. Pe de alta parte, Gandul, cotidianul generalist editat de Media Pro, are o audienta de 186.000 de cititori, cu aproape 700.000 mai putin decat liderul de categorie, Jurnalul National