Toata lumea are impresia ca cel care trage toate sforile la Volkswagen este Ferdinand Piech, insa altfel se pare ca stau lucrurile in spatele companiei germane.
Piech se pare ca nu s-a mai simtit atat de bine si de relaxat ca la Salonul Auto de la Geneva de foarte multa vreme. In timp ce statea relaxat in fotoliu, iar in fata lui erau prezentate unele dintre "vedetele" salonului, precum Volkswagen Sciroco cu o motorizare de 200 cp, noul Audi R8 TDI, cu un motor ce dezvolta peste 500 cp, modelul britanic Bentley Brooklands de 530 cp sau minunatul Bugatti Veyron cu o putere de 1.001 cp, Piech parea ca nu mai are nevoie de nimic, scrie Der Spiegel.
Chiar in acea dimineata, Volkswagen anunta achizitia unei participatii majoritare in cadrul companiei suedeze producatoare de autocamioane Scania. In sfarsit, grupul Volkswagen detine ceea ce de aproape un deceniu si-a dorit si Piech, si anume o linie de productie ce cuprinde totul, de la masini de clasa mica la sedanuri pe segmentul premium si nu in ultimul rand camioane de peste 40 de tone. Mai tarziu in aceeasi zi, Porsche anunta achizitia unei participatii majoritare in cadrul Volskwagen.
Pe toata durata zilei Piech a dat de inteles un singur lucru: ca tranzactia s-a incheiat. Un nou gigant al sectorului auto a fost creat. Acesta include opt marci de masini (Porsche, SEAT, Skoda, VW, Audi, Lamborghini, Bentley si Bugatti) si detine participatii majoritate in cadrul a doua companii producatoare de autocamioane, Scania si MAN. Astfel noul grup format se situeaza pe locul patru in topul celor mai mari producatori de autoturisme din lume.
Cu toate acestea lui Piech i-a venit greu sa-si pastreze multumirea chiar si pentru o zi, conducerea unui asemenea imperiu auto nefiind deloc o treaba usoara nici macar atunci cand totul are loc in familie. Oricat s-ar fi straduit Piech sa lase impresia ca