Rovinieta – tariful de utilizare al retelei de drumuri nationale – se aplica din 2002. Soferii straini puteau sa achizitioneze o rovinieta de o zi pentru tranzitarea Romanei. In 2007, printr-o ordonanta de guvern, legea se modifica, excluzandu-se posibilitatea ca soferii straini sa poata cumpara rovinieta pentru o zi. Pentru ca modificarea legislativa din 2007 se bate cap in cap cu o Directiva a Comisiei Europene, Guvernul incearca acum, printr-o alta ordonanta de urgenta, sa introduca din nou taxa pentru o zi pentru soferii straini. Nu de alta, dar Comisia Europeana poate declansa in orice moment procedura de infringement fata de Romania, pentru ca prevederile respectivei directive nu au fost transpuse integral in legislatia nationala si nu s-a mentinut "tariful de o zi". Parlamentarii fac praf legile de pomana
Proiectul legislativ 117/2008, aflat in dezbateri la Camera Deputatilor, ascunde o poveste extrem de interesanta despre haosul legislativ care domneste in Romania, cu sprijinul nemijlocit al Parlamentului si Guvernului. In 2002, Guvernul Romaniei a stabilit prin O.U.G. 15/2002 introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania. Acest act normativ transpune, insa, doar partial Directiva Parlamentului European si a Consiliului Uniunii Europene 1999/62/CE, din 17 iunie 1999, de aplicare a taxelor la vehiculele grele de marfa pentru utilizarea anumitor infrastructuri. Ordonanta din 2002 stabilea foarte clar ca soferii isi pot cumpara o rovinieta pentru o zi, pentru a folosi drumurile din Romania, care este tara de tranzit pentru respectivii soferi.
In 2007, senatorul György Frunda a propus modificarea ordonantei de urgenta emisa de guvern in 2002. Si, prin urmare, a aparut Legea 101/2007 pentru modificarea ordonantei guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din R