Navele si trenurile din Statele Unite ale Americii vor fi obligate sa foloseasca combustibil mai curat, pentru a reduce cu 90% funinginea si cu 80% oxidul de azot, care cauzeaza smogul si agraveaza incalzirea globala, informeaza GreenBiz.
Noile reguli pentru combustibil au fost elaborate si anuntate recent de Agentia Americana pentru Protectia Mediului(EPA).
Reglementarile, comunicate saptamana trecuta, au atras laude atat din partea sectorului industrial, cat si din partea grupurilor ecologiste.
"Suntem pregatiti sa indeplinim standardele, dar nu va fi o misiune simpla", a declarat Jed Mandel, presedintele Asociatiei Producatorilor de Motoare.
"Este o mare provocare sa implementam tehnologia de reducere a emisiilor atat la vase, cat si la trenuri", a mai precizat.
Aplicarea acestor reglementari ar putea dura, insa, 20 de ani, pentru ca tehnologia necesara pentru a indeplini obiectivele nu s-a produs, inca, in totalitate, mai noteaza GreenBiz.
Navele si trenurile din Statele Unite ale Americii vor fi obligate sa foloseasca combustibil mai curat, pentru a reduce cu 90% funinginea si cu 80% oxidul de azot, care cauzeaza smogul si agraveaza incalzirea globala, informeaza GreenBiz.
Noile reguli pentru combustibil au fost elaborate si anuntate recent de Agentia Americana pentru Protectia Mediului(EPA).
Reglementarile, comunicate saptamana trecuta, au atras laude atat din partea sectorului industrial, cat si din partea grupurilor ecologiste.
"Suntem pregatiti sa indeplinim standardele, dar nu va fi o misiune simpla", a declarat Jed Mandel, presedintele Asociatiei Producatorilor de Motoare.
"Este o mare provocare sa implementam tehnologia de reducere a emisiilor atat la vase, cat si la trenuri", a mai precizat.
Aplicarea acestor reglement