In mod normal, chiar daca s-a finalizat in majoritatea cazurilor cu un jaf general si cu imbogatirea unor profitori ai tranzitiei, privatizarea multor companii de stat s-a facut cu un scop nobil : acela de a rentabiliza niste societati neprofitabile, generatoare de pierderi. Aceasta logica nu mai functioneaza insa in 2008, cand, fara o explicatie convingatoare, Ministerul Transporturilor si-a anuntat intentia de a vinde una dintre putinele companii de stat care au terminat anul trecut pe profit – C.F.R. Marfa.
Si, ca si in alte cazuri de mare privatizare, decizia s-a luat la Bucuresti, nefiind consultati oameni care cunosc sistemul si care ar fi trebuit sa aiba un cuvant de spus in privinta instrainarii unui asemenea colos economic, cu o importanta strategica majora. O decizie irevocabila
Ministerul Transporturilor a confirmat oficial : C.F.R. Marfa urmeaza sa fie privatizata integral, statul roman hotarand sa nu-si mai pastreze nici macar 1% din ceea ce poate fi considerata una dintre cele mai importante companii de stat. Cel putin un miliard de euro – atat vrea sa obtina statul roman din aceasta tranzactie. In prezent, C.F.R. Marfa poate fi considerata o societate de interes strategic pentru Romania, atata vreme cat detine 70% din piata interna a transportului de marfa. Iar in alte state vest-europene, chiar daca s-a privatizat acest sector, statul tot si-a pastrat o parte din actiuni. Romania, insa, daca vinde tot pachetul de actiuni, pierde complet C.F.R. Marfa, care e una dintre putinele companii de stat care a terminat anul trecut cu o cifra de afaceri de circa 400 de milioane de euro si un profit net de aproximativ 10 milioane de euro.
Pe langa patrimoniul imobiliar de o valoare fabuloasa (avand in vedere ca C.F.R. Marfa detine terenuri si cladiri in zone extrem de bune, in toate marile orase din tara) C.F.R. Marfa are peste 29.000 de ang