Zilele trecute, pe internet au fost lansate, cu succes, trei virale video, de la The Money Channel, Tempo Advertising şi Viorel Copolovici, blogger independent. Numărul de vizionări, mare
Zilele trecute, pe internet au fost lansate, cu succes, trei virale video, de la The Money Channel, Tempo Advertising şi Viorel Copolovici, blogger independent. Numărul de vizionări, mare pentru România, arată că astfel de procedee de marketing pot fi folosite cu succes şi la noi. E de văzut care sunt limitele etice şi ce precauţii sunt necesare.
Două vorbe despre ceea ce înseamnă un viral, pentru început. Definiţiile sunt mai multe, însă în esenţă ne referim la un mesaj de internet, audio-video, text de Yahoo Messenger sau de alt tip, care conţine de regulă o glumă sau un alt conţinut atrăgător. Mesajul se răspândeşte infecţios, de la sine şi poartă în subtext o comunicare mai discretă, de tip promoţional: link către un site, slogan, brand.
Ultimul dintre clipurile apărute în ultimele zile, al lui Viorel Copolovici, este şi cel care a obţinut cel mai mare număr de vizionări, peste 70.000 pe YouTube.com şi Trilulilu.ro, de la postarea pe 4 martie şi până la ora scrierii acestui articol.
Bloggerul a avut o idee simplă: să pună adresa proprie pe un montaj de bâlbe ale Elenei Băsescu, asemănător cu ceea ce s-a văzut la tv după alegerea fiicei preşedintelui ca şefă a tineretului PD-L. Rămâne de văzut câţi dintre spectatorii clipului au dat clic pe Copolovici.ro/blog.
În plus, viralul poate fi interpretat ca un atac al rivalilor politici la adresa preşedintelui. Cu toate acestea, numărul de vizionări apropie clipul de limita de la care o astfel de acţiune e un succes pe internetul de limbă engleză, 100 de mii.
Tempo Advertising a lansat pe 11 martie o glumă video: anunţ de angajare pentru director de creaţie. "Doamna Luminiţia", personaj real din