Dupa introducerea sistemelor de cumparare a biletelor pe Internet si eliminarea biletelor de hartie, companiile aeriene europene se pregatesc sa introduca tichetele de imbarcare electronice, care vin in forma de SMS.
Dupa lansarea terminalului propriu din cadrul aeroportului londonez Heathrow, compania British Airways se pregateste de ultimul pas in tehnologizarea sistemului de check-in si imbarcare: ticket-ul de imbarcare sub forma de SMS. Pana la sfarsitul acestui an, calatorii pe anumite rute ale companiei britanice vor prezenta la poarta de imbarcare un SMS ce contine o imagine 2D – similara unui cod de bare – care va reprezenta actualul "boarding pass" de hartie. "Boarding pass-ul electronic trebuie tiparit, iar calatorul trebuie sa se asigure ca nu uita hartiile acasa. In noua formula acest inconvenient dispare, dar pasagerul trebuie sa aiba telefonul functionabil cand ajunge la poarta de imbarcare", a explicat Gabriela Chirila, Ticketing Manager la vola.ro.
La nivelul Marii Britanii se estimeaza ca aproximativ 45% din calatori isi realizeaza in momentul de fata check-in-ul pe Internet, primind tichetul de imbarcare prin e-mail. Datorita acestui fapt se asteapta ca pana la sfarsitul anului viitor toate companiile aeriene din aceasta tara sa ofere respectiva metoda. Dupa operatorul national ar urma, chiar anul acesta, Virgin Atlantic. "Este foarte clar ca mobilul este noua metoda de interactiune intre companiile aeriene si clienti", a explicat Henry H. Harteveldt de la Forrester Research.
In momentul de fata, majoritatea companiilor mari din Statele Unite – printre care American, Delta, Northwest, Southwest si, mai nou, Continental – folosesc codurile de bare 2D trimise prin SMS de mai bine de jumatate de an.
Dupa introducerea sistemelor de cumparare a biletelor pe Internet si eliminarea biletelor de hartie, companiile aer