Cosmote Romania a castigat 2,4 milioane noi clienti in 2007, ajungand in prezent la un total de 3,6 milioane utilizatori, veniturile au crescut cu 255% fata de 2006, insa pierderile s-au adancit la 118 milioane euro, cu 29% mai mult decat in 2006. Pe plan financiar, noul CEO Cosmote, Stefanos Theocharopoulos isi doreste un EBITDA pozitiv pentru acest an si profit in 2009, iar esecul nu este luat in calcul. Printre prioritatile noului sef al Cosmote Romania se numara castigarea unei licente WiMAX in acest an si gasirea unor solutii pentru a oferi servicii broadband, in conditiile in care operatorul nu are licenta 3G.
"Pe multe segmente ne-am intrecut tintele propuse, mai ales in ceea ce priveste cota de piata, care a crescut la 16% in doar doi ani de la lansarea operatiunilor in Romania. Pentru acest an urmarim atingerea unui EBITDA pozitiv ( n.r. pierderile inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarilor) si profit pentru 2009. Vrem sa ne mentinem drept cel mai preferat operator de telefonie mobila din Romania", a declarat miercuri Stefanos Theocharopoulos.
Cosmote cauta solutii broadband - doar Orange si Vodafone, considerati principali competitori
Printre prioritatile acestui an, Stefanos Theocharopoulos a numit castigarea unei licente WiMAX, dar si gasirea unor solutii pentru a oferi servicii de internet in banda larga (broadband), in conditiile in care compania a pierdut, in luna octombrie a anului 2006, concursul pentru ultimele doua licente de telefonie mobila de generatia a treia (3G) in fata RCS&RDS si Telemobil.
Oficialii Cosmote au mai anuntat ca vor urmari cu atentie daca cei care au castigat aceste licente isi vor indeplini obligatiile asumate si nu exclud o eventuala lupta pentru redobandirea unei astfel de licente in cazul in care se constata ca promisiunile nu au fost respectate.