Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a facut publice ieri invitatiile de precalificare pentru antreprenori pentru constructia Variantei de Ocolire Targu-Mures respectiv Reghin. Ministerul Transporturilor din Romania reprezentat prin Compania Nationala de Autostarzi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a primit un imprumut de la Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD) pentru realizarea Proiectului de Restructurare a Transporturilor si intentioneaza sa aloce o parte din fondurile acestui imprumut pentru platile aferente contractului pentru constructia Variantei de Ocolire Targu-Mures, respectiv Reghin.
Pentru Targu-Mures, varianta de ocolire va trece prin estul orasului si estul localitatii Sangeorgiu de Mures, pe o distanta de aproximativ 11,9 km de drum nou cu doua si trei benzi de circulatie si cu o sectiune transversala ce variaza in latime intre 10 si 13.5 m. Totodata pe acelasi traseu vor fi executate 5 poduri si 4 viaducte. Varianta de ocolire a municipiului Reghin va trece tot prin estul localitatii la intersectia DN 15, DN 16 si DN 15A si va fi traversata de doua ori de o linie de cale ferata secundara. Varianta de ocolire propusa va avea o lungime de 10,44 km si o latime de 10 m (2X3,5m benzi de circulatie si 2X1,5m acostamente), iar aici se vor executa 8 poduri noi si 2 pasaje superioare. Termenul limita pentru livrarea aplicatiilor pentru precalificare catre CNADNR este 6 mai, ora 16.
Centuri de 54,15 milioane de dolari
Pentru lucrarile din Târgu-Mures s-au alocat 28,3 milioane dolari dintre care 17,35 milioane sunt împrumutate de la BIRD si 10,95 milioane provenite de la statul roman. Centura de la Reghin presupune o investiţie de 24,85 milioane de dolari, dintre care 15 milioane împrumutaţi şi 9,85 milioane proveniţi de la bugetul de stat. În total lucrările pentru construcţia centurilor d