Modelul francez se apropie, ca stil şi calitate, de maşinile germane din segment Limuzina trebuie să îndeplinească foarte multe criterii, pentru că şi pretenţiile clienţilor din acest
Modelul francez se apropie, ca stil şi calitate, de maşinile germane din segment
Limuzina trebuie să îndeplinească foarte multe criterii, pentru că şi pretenţiile clienţilor din acest segment sunt la fel de multe. Cum peste jumătate din cumpărători aleg modele ale producătorilor germani, suedezi ori japonezi, constructorilor din Hexagon le mai rămân foarte puţine procente, probabil că undeva sub 10%.
Renault Laguna aduce un suflu nou în clasa limuzinelor din clasa medie, unde conservatorismul şi liniile sobre dictează în continuare. Dacă modelul anterior se adresa unei clase de cumpărători trecute de 40 de ani, actuala versiune a mai scăzut limita de vârstă, materialele din interior fiind o invitaţie pentru cei cu vârste sub 40 de ani.
Asta nu înseamnă că un manager de succes trecut de 50 de ani nu se regăseşte în stilul noii Laguna însă acesta va fi mai greu de convins. Din punct de vedere al designului, mă aşteptam ca noua Laguna să fie o revoluţie, însă aparent este o evoluţie a modelului anterior.
Comportament rutier aproape de nota maximă
Probabil că succesul celor 2,4 milioane de exemplare vândute până acum şi-a pus amprenta asupra departamentului de desing de la Renault. Totuşi, liniile fluide ale caroseriei sunt în tendinţele actuale de design. Noua Laguna are un comportament rutier bun, datorită unei stabilităţi remarcabile în viraje, suspensiei îmbunătăţite şi direcţiei precise. O atenţie deosebită a fost acordată filtrării şocurilor provenite de la denivelările din carosabil.
Gama de motorizări pe benzină cuprinde motorul 2.0 16V 140 CP cu un consum de 8 l/100 km în ciclu mixt, urmat de cel turbo 2.0 16 V 170 CP, consum de 8,9 l