Specialiştii din comunicare au discutat la PR Forum despre tendinţele din domeniu pentru anul 2008 Piaţa de Public Relations va continua să crească în 2008 într-un ritm susţinut.
Specialiştii din comunicare au discutat la PR Forum despre tendinţele din domeniu pentru anul 2008
Piaţa de Public Relations va continua să crească în 2008 într-un ritm susţinut. Campaniile de responsabilitate socială (CSR) vor fi unul dintre serviciile de bază ale agenţiilor de PR, însă cea mai mare problemă a industriei rămâne lipsa profesioniştilor. Acestea sunt concluziile raportului "Public Relations Report "08" prezentat în cadrul evenimentului PR Forum.
În ultimii patru ani, industria de relaţii publice a avut o creştere constantă de 15-20% conform Crenguţei Roşu, managing partner Dc Communication. "Ritmul este constant şi aşezat - fără explozii substanţiale şi urmează nivelul evoluţiei al pieţei în general", a mai declarat Crenguţa Roşu.
La rândul său, Ioana Mănoiu, managing partner GMP PR, este de părere că PR-ul din România se află, în acest moment, în faza de "adolescenţă": "Am trecut de copilărie, în care PR-ul însemna numai conferinţe de presă şi comunicate, dar n-am ajuns încă la stadiul de maturitate în care îl folosim la adevărata lui valoare".
În cadrul raportului "Public Relations Report "08" au fost prezentate tendinţele în PR pentru anul acesta. Sorana Savu, managing partner Premium PR, este de părere că "piaţa va continua să crească într-un ritm susţinut pentru că principalele sale motoare de creştere ţin de educaţie, şi nu doar de condiţiile economice. Creşte constant numărul de clienţi de PR, iar companiile care au început să folosească acest instrument de comunicare nu renunţă la el, ci îl dezvoltă".
Tineri manageri cu numai un an experienţă
Se estimează ca va creşte competiţia în rândul agenţiilor de PR. Se aşteaptă apa