Achiziţionarea unui autoturism diesel nu mai reprezintă "o afacere" decât pentru şoferii care parcurg peste 30.000 de km pe an În ultimele luni, preţul la motorină l-a depăşit cu mult
Achiziţionarea unui autoturism diesel nu mai reprezintă "o afacere" decât pentru şoferii care parcurg peste 30.000 de km pe an
În ultimele luni, preţul la motorină l-a depăşit cu mult pe cel al benzinei, iar tendinţa pare că va continua. Astfel, motorizarea diesel a ajuns să nu mai fie aşa de rentabilă ca în anii trecuţi. La un rulaj de 20.000 de kilometri, cât reprezintă media anuală din România, diferenţa de preţ dintre maşinile pe benzină şi cele diesel se recuperează în 4-5 ani.
Diesel sau benzină? O întrebare cu răspuns ce pare să fie dictat doar de latura practică, şi care, evident, macină nervii oricărui viitor poseor de maşină. Dacă nu rulezi maşina cel puţin 35.000-40.000 de kilometri anual, atunci varianta diesel nu reprezintă o alegere practică.
La preţul combustibililor mai trebuie să adaugi şi preţul de achiziţie, pentru că maşina diesel costă, în medie, cu 1.500 de euro mai mult decât una cu motor pe benzină. Un alt impediment îl reprezintă costurile de exploatare, şi aici merită menţionate reviziile şi preţul pieselor de schimb, cu 30% mai mari, comparativ cu o maşină propulsată de motor pe benzină.
Tehnologia face diferenţa
De ceva timp s-a ajuns la situaţia în care motorina costă mai mult decât benzina. Astfel, cel mai ieftin litru de benzină costă la staţiile Petrom 3,72 lei, faţă de un litru de motorină ce ajunge la aproape 39 de lei litrul. Astfel, ajungi să te întrebi dacă merită să-ţi cumperi o maşina cu motor diesel. În ultimii ani, vânzările de maşini echipate cu propulsoare diesel au crescut spectaculos.
Ca urmare a introducerii de tehnologii noi de construcţie a motoarelor diesel, cum ar fi rampa comună (common ra