Solutiile pentru fluidizarea traficului din nordul Capitalei sunt vazute diferit de primarul democrat-liberal al bucurestenilor Adriean Videanu, care vrea o retea de metrou, si de ministrul liberal al Transporturilor, Ludovic Orban, care vrea o linie de cale ferata care sa plece din Gara de Nord, sa se continue in zona Chitilei si sa faca legatura cu Aeroportul Otopeni.
Potrivit lui Videanu, "domnul Orban vrea o mocanita pentru Bucuresti. Orban vrea o mocanita care sa plece din Gara de Nord (...) Noi nu asta vrem. Nu vrem sa legam centrul Bucurestiului de Aeroportul Otopeni".
"Specialistii romanii au demonstrat ca singurele proiecte viabile sunt cele ale municipalitatii", a adaugat edilul, al carui discurs a fost bruiat mereu de claxoanele de afara.
"Eu nu vreau doua trenuri pe zi, dimineata si seara, care sa aduca pasagerii de la Otopeni la Gara de Nord. Orasul are nevoie de altceva. Ceea ce a propus domnul Orban nu este o alternativa la ce a propus municipalitatea. Proiectul l-am facut cu Metrorex, cu primul ministru", a mai spus Videanu.
"Solutia de extindere a metroului in nord e singura fezabila. Ce a propus domnul Orban nu e o alternativa la propunerea noastra. Bucurestiul se va dezvolta peste granitele administrative. Problema extinderii Bucurestiului este una vitala", a explicat primarul general al Bucurestiului.
In ceea ce priveste Autoritatea Metropolitana de Transport, Videanu considera ca aceasta nu trebuie subordonata Guvernului fiindca Bucurestiul nu este Madrid, iar Romania nu este Spania.
Videanu a explicat ca acolo este un guvern regional, nu un guvern national, motiv pentru care Autoritatea Metropolitana este subordonata guvernului regional.
"Este un lucru absolut incalificabil legat de propunerea pe care domnul Orban a facut-o", ca Autoritatea Metropolitana de Trans