Pentru decorurile şi costumele din "Unchiul Vania", montat de Andrei Şerban la Teatrul Maghiar din Cluj, Carmencita Brojboiu a primit o nominalizare la premiile UNITER 2008, pentru "cea mai bună Pentru decorurile şi costumele din "Unchiul Vania", montat de Andrei Şerban la Teatrul Maghiar din Cluj, Carmencita Brojboiu a primit o nominalizare la premiile UNITER 2008, pentru "cea mai bună scenografie".
Traseul conceperii decorurilor din "Unchiul Vania" a fost unul atipic. Nu s-a lucrat după teancuri de schiţe strânse în dosare. Totul s-a întâmplat la faţa locului.
"Au fost câteva întâlniri cu domnul Andrei Şerban, când am discutat despre <> Vania. Era vorba mai mult despre cum <> Vania. Împreună cu regizorul ne-am dus în teatru şi bântuiam cotloanele, urcam în pod, coboram în fosă ori pur şi simplu stăteam în sala pustie, abia luminată şi îi ascultam liniştea, respiraţia.
Ne imaginam una-alta, discutam... Tăceam, dar întotdeauna gândind, plănuind", povesteşte Carmencita Brojboiu peripeţiile naşterii unui spectacol de cinci stele.
"Costumul este pielea personajului"
Îi place lucrul făcut la timp pentru ca "actorul să aibă timp să-şi intre în piele". Uneori, sunt suficiente două-trei probe înainte ca un costum să ajungă pe scenă. Apoi, dacă mai e nevoie, îl retuşează până i se pare perfect.
"Costumul este <> personajului. Este extrem de important. Fiecare detaliu este parte din personaj. Fiecare cută a costumului sau tocmai lipsa cutei, un nasture, de exemplu, pe scenă are rolul lui", e de părere Carmencita Brojboiu.
Munca de scenograf este minuţioasă şi presupune multă atenţie şi energie. Pentru că, nu de puţine ori, a fost pusă în situaţia să termine aproape 100 de costume în doar patru săptămâni. De exemplu, la spectacolele de operă, "Văduva veselă", "Oedipe-Oreste" sau "Candid sau Optimismul", a r