Andrei Sulyok, director general Lindab, a raspuns intrebarilor cititorilor Wall-Street despre piata de constructii din Romania, evolutia preturilor la tigla metalica si influenta sectorului imobiliar asupra afacerii Lindab.
Ana Maria Preda: In conditiile in care piata constructiilor metalice devine tot mai acerba, iar concurenta tot mai bine definita, cat de rentabila este investitia dumneavoastra intr-o noua linie de productie? Cat se reflecta aceasta rentabilitate in timp?
Toate liniile de productie in care am investit sau urmeaza sa investim au o durata de amortizare a investitiei de maximum 3 ani, altfel nu investim.
Mihai: In ce masura va afecteaza planurile ambitioase ale Ruukki pentru Romania, inclusiv investitia de 35 milioane euro in platforma de la Bolintin Deal?
Nu este nimic nou pentru noi, dat fiind ca Ruukki nu este un concurent recent intrat pe piata din Romania. La nivel european, suntem concurenti in mai multe tari si ne cunoastem foarte bine, asa ca nu intrevedem surprize care sa ne prinda nepregatiti. Productia locala are avantajele ei, dar prezinta in acelasi timp si probleme pe masura. Ramane de vazut cum vor face fata noii situatii.
Mihai Andrei: Cum credeti ca va fi influentata piata locala si implicit producatorii locali de importurile ieftine din China in special?
Din fericire pentru noi, importurile de materie prima din China nu mai sunt ieftine, in conditiile in care incepand cu trimestrul IV al anului 2007 materia prima s-a scumpit in China cu aproximativ 20%. Iar scumpirile vor continua si in acest an. Tendinta este de uniformizare a pretului otelului pe plan mondial. Din pacate insa, multi producatori locali care folosesc materia prima din China apeleaza la siretlicuri de genul reducerii substantiale a stratului de zinc, renuntarii la stratul de pasivare dintre zinc si vopsea, dim