- Politic - nr. 63 / 29 Martie, 2008 Se stie prea bine ca Romania, la aderarea la U.E., la 1 ianuarie 2007, si-a asumat o serie de angajamente pe care sa le indeplineasca, dupa un program bine stabilit, cu responsabili ai Comisiei Europene. Intre aceste angajamente, care privesc mai buna organizare si functionare a institutiilor statului roman, in acord cu cele europene, se numara si cel care priveste Justitia Romana, un calcai al lui Ahile, vulnerabila peste masura si supusa, chiar daca teoretic nu se recunoaste acest fapt, si unor presiuni din partea unor forte politice, institutii ale statului sau chiar oameni politici sau de afaceri, asa cum s-a intamplat in trecut. Raspunzand cerintelor Comisiei Europene, in aceasta saptamana, Guvernul a adoptat "Al doilea raport anual privind progresele inregistrate in indeplinirea conditionalitatilor stabilite in domeniul reformei sistemului judiciar si luptei impotriva coruptiei (iunie 2007-martie 2008)", un document care, pana la urma, nu face decat sa treaca in revista ceea ce apreciaza Guvernul, respectiv Ministerul Justitiei, ca s-a facut bine in perioada amintita, fara a cuprinde si unele aspecte negative, aspecte pe care oficialii nostri asteapta sa le faca cunoscute Comisia Europeana. Pana la urma, omul de rand intelege ca Justitia Romana, desi monitorizata, cuprinsa an de an in tot felul de reforme, de masuri de lupta impotriva coruptiei, este o institutie care, din pacate, nu-l reprezinta asa cum si-ar dori, din varii motive, inclusiv din cauza fluctuatiei legislative din tara, multe dintre prevederi nu doar ca se bat cap in cap, dar azi sunt valabile si maine nu. Pe langa aceasta tevatura legislativa, oamenii mai acuza si faptul ca dreptatea se gaseste greu in chiar institutiile chemate sa o aplice, desigur, multi dintre cei aflati in procese sau ca martori neintelegand un lucru elementar cand e vorba de un proces,