TELECOMUNICAŢII ● Pentru români, celularul e un atribut al eului, o extensie a personalităţii
Producătorii de telefoane mobile şi-au adus în România modelele din gama lux/ lifestyle şi au avut surpriza să înregistreze vânzări-record, peste cele înregistrate în ţările din regiune.
TELECOMUNICAŢII ● Pentru români, celularul e un atribut al eului, o extensie a personalităţii
Producătorii de telefoane mobile şi-au adus în România modelele din gama lux/ lifestyle şi au avut surpriza să înregistreze vânzări-record, peste cele înregistrate în ţările din regiune.
Cu o creştere estimată între 10% şi 20%, piaţa românească a telefoniei mobile este cu mult peste media europeană. Totuşi, fiecare jucător de piaţă (producător sau retailer) are propriile cifre atunci când vine vorba de previziunile la nivel de unităţi. Astfel, dacă pentru Germanos piaţa ar fi undeva la 4,2 milioane de unităţi, iar Motorola merge până la 4,5 milioane de terminale, coreenii de la LG propun un maximum de 5 milioane de unităţi (inclusiv cele de pe piaţa gri). Numărul de SIM-uri active a depăşit populaţia României, dar încă este cerere mai ales în segmentele premium/ stylish.
DESIGN ŞI MODĂ. "Dacă ne uităm la vânzările din România pe segmentul de premium, observăm că interesul pentru noutate şi lux este mult mai mare raportat la puterea de cumpărare. Interesul pentru segmentul high-end este foarte ridicat în ţările dezvoltate europene, la fel ca şi la noi", spune Alexandru Munteanu, Mobile Telephony Manager Germanos.
"Este de remarcat interesul crescut al românilor pentru design şi modă", spune Greig Williams, General Manager Nokia pentru Europa de Sud-Est, evidenţiind succesul produselor din segmentul de lux – Nokia 8800 (Sirocco Edition) şi promiţând o extindere a modelelor "fashion şi lifestyle" în cursul acestui a