MOBIL ● Reclamele pe celular, afacere promiţătoare
Anul trecut nu a fost "anul marketingului pe mobile", aşa cum se credea că va fi, şi se pare că nici 2008 nu se va ridica la acest nivel, potrivit analiştilor de piaţă, relevanţa mesajelor publicitare fiind considerat criteriul decisiv de care depinde succesul acestei pieţe.
MOBIL ● Reclamele pe celular, afacere promiţătoare
Anul trecut nu a fost "anul marketingului pe mobile", aşa cum se credea că va fi, şi se pare că nici 2008 nu se va ridica la acest nivel, potrivit analiştilor de piaţă, relevanţa mesajelor publicitare fiind considerat criteriul decisiv de care depinde succesul acestei pieţe.
În funcţie de felul în care sunt calculate, cifrele diferă semnificativ de la un raport la altul. De exemplu, potrivit unui studiu Gartner, în 2007, publicitatea mobilă a însemnat o industrie cu venituri de 1,7 miliarde de dolari. Pentru acest an, creşterea pe acest segment este estimată la aproape 60%, până la nivelul de 2,7 miliarde de dolari, în contextul în care această piaţă va avea în continuare de depăşit obstacole importante. Pe de altă parte, eMarketer indică, într-un studiu propriu, faptul că investiţiile în publicitatea mobilă, la nivel mondial, au totalizat 2,695 miliarde de dolari în 2007, urmând ca în 2008 ele să ajungă la 4,58 miliarde, adică în creştere cu peste 70%. Peste 90% din aceşti bani vor fi investiţi în publicitatea prin intermediul mesajelor text (SMS-uri), restul fiind distribuiţi către metode de publicitate mobilă prin intermediul căutărilor pe mobil, sau a bannerelor afişate pe WAP sau încorporate în aplicaţii mobile, de tipul hărţilor sau serviciilor de entertainment.
Î
NCEPUTURI ROMĂNEŞTI. În România publicitatea pe mobil este o modalitate de promovare atât de neconvenţională încât lipseşte aproape cu desăvârşire. Primele s