Sora sa a fost cea care a îndemnat-o să interpreteze melodii de pe la Sibiu, cântece păstoreşti.
Ca să ajungă simbolul de astăzi, Lucreţia Ciobanu a trebuit, la un moment dat să-şi creeze propriul repertoriu. “Am avut divergenţe cu Ioana Radu. Îmi plăcea tare mult «De la moară pân’ la gară»: «Of, foaie verde bob negară/ De la moară pân la gară, Draga mea,/ Toate carele coboară…» Iar ea îmi zice: «Să nu te prind că mai cânţi cântecele mele că nu’ş ce-ţi fac. Să-ţi cânţi cântecele tale!»
Atunci a sunat-o pe sora sa şi i-am spus ce probleme a avut. “Iar eaîmi zice: « Auzi, dar tu de ce nu cânţi ca pe la noi?» Anişoara, săraca, avea un glas superb… «De ce cânţi muzică de restaurant?», m-a dojenit ea. Iar eu o întreb: «Cum, aşa?» Şi-mi răpunde: «la, la, la, la, la, la, la, la…» Şi, atunci m-am gândit: ce frumoasă este muzica noastră. Unde mă duceam, mergeam cu un magnetofon şi culegeam de la muzicanţi, dar numai ardeleni, numai bănăţeni… Luam liniile melodice şi le încadram pe textele lor. Toate liniile melodice erau de fluier şi caval. M-am inspirat din ceea ce era apropiat de noi, cei de la Mărginimea Sibiului, o zonă păstorească, fiindcă ăştia au creat fără lăutari, fără influenţe lăutăreşti. Toată ziua eraucu fluieru-n gură: prin munţi, pe dealuri, prin văi, prin păduri… Am cules o serie întreagă de piese, de viaţă lungă, din punct de vedere al textelor, al versurilor. Mi-a plăcut să cânt foarte mult natura, şi bine am făcut. Nu era genul meu să cânt: neicuţă, portiţă, guriţă. Ar fi o neclaritate să încep cu «Bădiţă, vino diseară că te-aştept!» Apare Alexandru Grozuţă la un moment dat şi începe: «Mândra mea…» Iar eu i-am zis: «Auzi, ce tot cânţi mândra mea, la 80 de ani? Cin’ te crede? Mândra ta de altă dată poţi să zici…» Sigur că atunci eram tânără, aveam şi eu foarte multe cântece de dragoste, foarte frumoase