INTERNET ● Reţele, reţele
Companiile implicate în fenomenul platformelor de socializare încep să încheie alianţe, să vină cu strategii, să atragă cît mai mulţi investitori pe o piaţă dinamică, dar din care nu lipsesc şi capcane pentru cei tineri.
INTERNET ● Reţele, reţele
Companiile implicate în fenomenul platformelor de socializare încep să încheie alianţe, să vină cu strategii, să atragă cît mai mulţi investitori pe o piaţă dinamică, dar din care nu lipsesc şi capcane pentru cei tineri.
Toată această forfotă în industria on-line se explică prin dorinţa reţelelor de socialize de a-şi asigura o prezenţă cît mai consistentă pe o piaţă care ar putea ajunge la 2,4 miliarde de dolari în 2012, potrivit unui raport al companiei Datamonitor.
Cea mai importantă mişcare din acest domeniu o reprezintă recent anunţata alianţă dintre Google, MySpace şi Yahoo!, alianţă concretizată prin crearea unei fundaţii ce sprijină platforma OpenSocial.
Google a lansat OpenSocial la sfîrşitul anului trecut, cu scopul simplificării creării şi adaptării aplicaţiilor pentru site-urile de socializare, MySpace fiind unul dintre primii susţinători, ai proiectului. Susţinerea Yahoo! pentru acest proiect poate fi interpretată şi ca parte a strategiei care abordează respingerea ofertei de preluare venite din partea Microsoft.
COMPETIŢIA. Marea absenţă din acest grup o reprezintă Facebook, care optează pentru lucrul asupra propriei platforme. În acelaşi timp, Facebook se concentrează asupra pieţei din China, potrivit timesonline.co.uk, solicitînd ajutorul utilizatorilor vorbitori de engleză pentru traducerea site-ului în chineză. Analiştii însă sînt sceptici în privinţa succesului Facebook în China, în principal din cauza diferenţelor culturale care îl vor face să cedeze, cel mai probabil, în faţa conc