Motoarele de căutare ar putea fi obligate să micşoreze perioada de reţinere a datelor la 6 luni. Această este una dintr-o serie de recomandări legate de gestionarea informaţiilor generate de căutările pe internet care s-ar putea transforma într-o directivă europeană.
Motoarele de căutare ar putea fi obligate să micşoreze perioada de reţinere a datelor la 6 luni. Această este una dintr-o serie de recomandări legate de gestionarea informaţiilor generate de căutările pe internet care s-ar putea transforma într-o directivă europeană.
Perioada de stocare a informaţiilor personale colectate prin intermediul motoarelor de căutare ar putea fi redusă la 6 luni. Această sugestie a fost formulată de un organism european independent consultativ în domeniul protecţiei datelor şI confidenţialităţii, Working Party, având şanse mari să fie transpusă într-o decizie a Comisiei Europene.
Măsura ar determina o schimbare semnificativă a politicii marilor companii care gestionează motoare de căutare, Google, Yahoo sau MSN. Principalul model de afacere al acestor companii, identificat şi de Working Party, este cel bazat pe publicitate. În prezent, Google şI MSN reţin informaţiile referitoare la utilizatori timp de 18 luni, iar Yahoo numai 13 luni. Acest tip de informaţii cuprind adresele IP, cookie-uri (fişiere accesate mai des) şI fişierele log, care conţin cele mai importante informaţii procesate de furnizorii de motoare de căutare: date despre computerul utilizatorului, despre chestionările efectuare de acesta, informaţii despre navigarea pe net a sa, etc. Cele mai des menţionate scopuri pentru care sunt stocate aceste informaţii sunt legate de îmbunătăţirea serviciilor, securizarea sistemului, prevenirea fraudelor dar şI pentru facilitarea publicităţii personalizate.
RECOMANDĂRI. Potrivit Working Party, reţinerea acestor date trebuie să fi