Tot mai mulţi tineri asortează hainele la mâna a doua cu articole scumpe, de firmă. Unii zic că e cool, alţii - că e o fiţă născută din nevoi financiare. Sursa: EVZ
Bluza H&M - 10 lei. SacouMango - 20 de lei. JeanşiLevi’s - 25 de lei. TenişiConverse - 15 lei. Total -70 de lei. Dacă le iei dintr-un magazinde haine second-hand. Dacăle cauţi în vitrinele cu etichetă defirmă, cei 70 de lei nu ajung decâtpentru o jumătate de crac depantalon. Combinarea hainelor lamâna a doua cu articole de firmă eo modă în Bucureşti, acceptatămai ales de tinerii curajoşi, cuinspiraţie, care resping uniforma.
Vintage-ul, care face furori, pefoarte mulţi bani, în toate capitalelemodei, îşi intră în drepturi,timid, şi la noi. Şi dacă bucureş-tenii cu bani fac shopping turisticla Paris, în căutare de rochii deinspiraţie anii ’60, ceilalţi au ladispoziţie magazinele second dinCapitală, unde pot descoperi piesebune de reinventat.
Nu-i de mirare că din ce în cemai mulţi au devenit dependenţide second: preţul mic îi atrage,aerul retro le face din ochi. Despreamestecul brand-second-hand,unii spun că e cool şi prinde latineri. Alţii, că e doar o scuzăinventată de artiştii fără bani decumpărat haine de firmă.
„E cool, nu ştiudacă e modă“
Nebranduite şi ocolite de bucureştenii pretenţioşi, magazineleSH sunt pitite în fostele cartieremuncitoreşti. Unele dintre celemai frecventate sunt vizavi dePiaţa Gorjului (patru, aliniate),Valea Ialomiţei - Drumul Taberei,1 Mai (lângă Cimitirul Evreiesc),Piaţa Sf. Gheorghe şi DinicuGolescu. Aici îşi primesc clientelazilnică: persoane cu venituri mici,în special pensionari. Printre ei,din când în când, tineri îmbrăcaţihuşchit. „Sunt destul de puţini,ce-i drept. Dar şi când vin, se uităcu atenţie, caută peste tot, aleghaine şi genţi. Cunosc firmele, nucumpără orice!“, spune vânzătoareaunui second de la Pia