Grecia, Turcia si Spania sunt destinatiile care aduc peste 30% din afacerile agentiilor de turism. Tot cele trei tari sunt vedetele in ceea ce priveste ritmul de crestere, jucatorii din domeniu anticipand o ascensiune de pana la 40% a cererii pentru acest
Timpul scurt necesar pentru a ajunge la destinatie, serviciile de calitate, precum si pretul scazut al acestora in comparatie cu oferta de turism interna ii va determina anul acesta pe aproximativ 1,5 milioane de romani sa aleaga Grecia, Turcia sau Spania pentru petrecerea vacantelor.
"Anul acesta, cred ca aproximativ 32% din afacerile estimate vor veni din vacantele vandute pe aceste trei destinatii. Fata de anul trecut, cred ca cererea va fi cu aproximativ 30%-40% mai mare mai ales datorita raportului foarte bun calitate pret pentru excursiile vandute in Grecia, Turcia si Spania", spune Cristina Irimia, directorul de marketing al agentiei de turism J'Info Tours. Compania a ajuns anul trecut la afaceri de 29 de milioane de euro si estimeaza pentru anul acesta un ritm de crestere de 25%. Tinand cont de aceste estimari, incasarile J'Info Tours din comercializarea pachetelor de vacanta cu destinatiile Grecia, Turcia, Spania se vor ridica anul acesta la aproximativ 12 milioane de euro.
"Am investit 4,5 mil. euro in garantii pe aceste produse charter, zboruri si camere garantate pentru vara astfel incat turistii sa poata beneficia de cele mai bune hoteluri", spune reprezentanta agentiei de turism J'Info Tours.
De exemplu, cei care aleg ca destinatie Spania prefera sa mearga in Tenerife, Mallorca, Costa Brava sau Barcelona, cei care aleg Grecia se duc cu precadere in insule precum Creta, Rhodos sau Corfu, in timp ce marea majoritate a turistilor care aleg ca destinatie de vacanta Turcia se duc in Antalya.
"Sunt destinatii clasice pe piata romaneasca, foarte cunoscute de turisti.