De cateva luni incoace, Next Advertising are mult de lucru. Vorbeste afacereza pentru The Money Channel, face spoturi cu zani pentru Banca Transilvania, lanseaza branduri pentru Principal Company si pregateste campanii noi pentru Stejar si Casa Noastra. Dupa un an si jumatate de activitate discreta, agentia se lupta acum sa faca fata cererilor. Pentru Liviu David, director de creatie si Managing Partner, unul din vectorii situatiei actuale este norocul.
Tot din noroc s-a angajat in toamna lui ’95 la agentia D’Arcy, dupa ce a dat peste un anunt vechi de-o saptamana din Academia Catavencu. Facea pe atunci caricatura, ca sa-si suplineasca bursa pierduta in primul an de master. Primul ad pe care l-a facut la D’Arcy a fost o caricatura cu doi arborigeni australieni, pentru lansarea sticlei returnabile de Pepsi. In scurt timp, a trebuit insa sa-si schimbe stilul de lucru. Nu mai era ilustrator, era copywriter.
Iar D’Arcy era o “fabrica de ad-uri”, crede acum Liviu David. Era locul unde s-au copt legendarele campanii Connex si Connex Go, la care David a lucrat impreuna cu Adrian Botan (actualmente director de creatie la McCann Erickson), Costin “Pila” Popescu (director de creatie Cap) sau Alina Gavrila si Octav Gheorghe (Managing Partners Gavrila & Asociatii).
“Oameni puternici, care se ciocneau acolo intr-un borcan de sticla, care era D’Arcy. Si cand borcanul s-a spart, fiecare si-a gasit alt cuib si a fost nucleul altei entitati. Unii au zis ca «Bai, inainte imi era frica de un singur D’Arcy, da’ acuma sunt sase, ce naiba ma fac»”, spune Liviu David.
Inainte de a se sparge borcanul, in 2004, creativul a luat drumul Australiei. Acolo si-a dat seama ca era doar un junior in publicitate si a urmat cursurile unei scoli de creatie, dupa care a lucrat o vreme in publicitate interactiva, pe partea de web. Doi ani mai tarziu, a fost chemat inapoi in tara d