Silviu Ispas, Managing Director ARBOmedia Romania, EMI Romania si presedinte al BRAT, crede ca primele date SATI vor creste increderea in publicitatea online si vor profesionaliza media planning-ul. Ispas mai explica si care sunt conditiile pentru a-ti vinde publicitate pe blog printr-o regie specializata sau care sunt diferentele dintre publicitatea din presa centrala si cea locala.
Andrei Paun: Care vor fi efectele primelor date SATI asupra Internetului romanesc?
Silviu Ispas: Ma astept la doua efecte majore : profesionalizarea planning-ului si cresterea increderii in publicitatea online. Rezultatul final va fi, evident, o crestere mai accelerata a volumelor de publicitate alocate Internetului.
Sorina Negrila: Nu ar fi mai profitabil daca ati vinde participatiile pe care EMI le are in ziarele din presa locala si ati cumpara participatii mai mici la ziarele din presa centrala?
Silviu Ispas: Nu mi-am pus niciodata problema asta pana acum, dar raspunsul este, cu siguranta, nu.
Cristi Crisan: ARBOmedia vinde publicitate si pe bloguri? Care e numarul minim de vizitatori pe care trebuie sa-i am ca sa pot colabora cu aceasta regie?
Silviu Ispas: Cand vorbim de media, conteaza targetul si audienta, plus rankingul in nisa/segmentul respectiv. Daca vorbim de un blog cu o audienta generalista, ca acesta sa aiba potential comercial ar trebui sa concureze ca trafic cu celelalte optiuni pe care le are un advertiser de a atinge aceasta audienta. Daca e vorba de o nisa foarte ingusta probabil ca va fi potrivit pentru foarte putine campanii. O regie este interesata de a reprezenta medii cu potential comercial ridicat sau care au sanse sa evolueze catre un asemenea potential.
Vasile Marin: Ce parere aveti despre acuzatiile pe care jurnalistul Catalin Tolontan le-a adus saptamanile trecute trustului Media Pro?
Silviu Ispas: Cat