Consolidarea si digitalizarea sunt principalele directii de dezvoltare ale trustului elvetian de presa Ringier, potrivit publisherului Michael Ringier, prezent la Bucuresti cu ocazia anuntarii rezultatelor financiare ale companiei. Afacerile Ringier Romania au crescut cu 16,8% anul trecut, pana la 53,1 milioane de euro.
“Am cumparat, in Elvetia, cel mai mare jucator de pe piata de Internet (n.r. – media swiss group). Vom investi in continuare in site-uri, in toate tarile in care suntem prezenti”, a spus Michael Ringier.
Si Martin Werfeli, CEO al Grupului Ringier, a subliniat necesitatea implementarii strategiei digitale, aceasta ocupand primul loc in planul de dezvoltare a grupului.
Dintre toate tarile europene in care Ringier are operatiuni, Romania a inregistrat, in ultimii trei ani, cea mai mare crestere a veniturilor din publicitatea online, cu un procent de 86%. Comparativ, incasarile in Spania au crescut cu 72%, iar cele din Germania, cu 63%.
Piata ziarelor a reprezentat 71% din totalul cifrei de afaceri raportate de Ringier Romania, in crestere cu 1% fata de 2006, in timp ce segmentul revistelor a reprezentat 19% din totalul cifrei de afaceri, mai putin cu 2% fata de 2006, potrivit lui Marius Hagger, director general Ringier Romania.
Principalele doua surse de venit ale companiei au fost vanzarile si publicitatea, contributia vanzarilor la cifra totala de afaceri fiind de 41% (mai mica cu 3% fata de 2006), in timp ce veniturile din publicitate au avut o cota de 45% (egala cu cota din 2006) din totalul de 53,1 milioane de euro.
Ringier Romania avea, anul trecut, pe intreaga piata a presei scrise, o cota de 59%, cu 65% pe segmentul ziarelor si 32% pe cel al revistelor.
Printre operatiunile realizate de Ringier Romania in 2007 s-au numarat asocierea cu trustul media Dogan pentru lansarea postului TV Kanal D, unde det