O nouă tehnică de manipulare cucereşte din ce în ce mai mult teren dincolo de Ocean şi nu numai. Este vorba de mesajele subliminale, o tehnică interzisă de toate legile audiovizualului din lume, dar care este arma secretă a tuturor agenţiilor de publicitate ce se respectă.Marile companii consideră mesajele subliminale o unealtă invizibilă prin care îşi pot fideliza şi disciplina clienţii, făcându-i dependenţi de produsele comercializate. Alţii le consideră un drog al societăţii de consum, prezent peste tot, de la muzică şi politică până la afaceri, iar în cele mai multe cazuri se referă la sex, droguri, Satana sau sinucidere. Deşi ştiinţa nu a confirmat oficial, mesajul subliminal, odată infiltrat în creierul uman, este capabil într-o fracţiune de secundă să influenţeze deciziile şi comportamentele a milioane de oameni. În acelaşi timp, astfel de mesaje pot fi folosite în scopuri terapeutice, pentru a combate timiditatea, pentru a îmbunătăţi respectul faţă de propria persoană, randamentul şcolar, chiar şi prestaţiile sexuale. În alte cazuri, această metodă a fost folosită pentru a reduce nivelul de criminalitate sau numărul de accidente rutiere sau pentru a creşte vânzările la un anumit tip de produs. Această tehnică, apărută după război în Statele Unite, pleacă de la premisa că creierul uman „vede“ şi „aude“ mult mai multe, chiar şi cele mai ascunse mesaje.
O altfel de manipulare Mesajele subliminale sunt o tehnică frecvent folosită în politică, pentru convingerea electorilor. Un exemplu celebru este preşedintele francez Francois Mitterand, care în timpul campaniei sale electorale din 1987 a utilizat intensiv mesaje subliminale difuzate în clipuri TV. De exemplu, în genericul jurnalului de seară al televiziunii naţionale era difuzată, timp de câteva fracţiuni de secundă, o imagine cu chipul lui Mitterand. Drept rezultat, la numărătoarea voturilor s-a cons