Restructurarea de la agenţia de publicitate Leo Burnett a fost comentată cu pasiune şi fervoare de piaţă, în ultima săptămână. Ioana Iordache, CEO Leo Burnett, clarifică pentru
Restructurarea de la agenţia de publicitate Leo Burnett a fost comentată cu pasiune şi fervoare de piaţă, în ultima săptămână. Ioana Iordache, CEO Leo Burnett, clarifică pentru "Adevărul" cauzele şi urmările acestui proces care, în fond, este specific oricărei companii. Când veniturile estimate nu se confirmă, se taie "în carne vie", pentru că... aşa-i în business.
Adevărul: Săptămâna trecută aţi declarat că organizaţia pe care o conduceţi trece printr-un "proces de optimizare şi eficientizare a resurselor". În ce constă procesul şi care au fost motivele declanşării acestuia?
Ioana Iordache: Ceea ce s-a întâmplat săptămâna trecută la Leo Burnett a născut foarte multe semne de întrebare şi comentarii. S-a vorbit despre concedieri în masă şi despre distrugerea agenţiei. Aş vrea să lămuresc lucrurile...
Noi am avut de luat două decizii importante, una legată de operarea businessului şi cealaltă legată de misiunea şi viziunea noastră. Am să le iau pe rând... Leo Burnett este o companie care operează în condiţiile economiei de piaţă: angajează oameni când businessul creşte şi face restructurări când o parte din venitul estimat nu se confirmă.
Nu suntem primii şi nici ultimii din industria de advertising care acţionează aşa. Probabil, suntem singura agenţie care şi-a asumat o astfel de restructurare şi a comunicat-o colegilor cu onestitate. Am fi putut să facem această restructurare pe o perioadă de una, două sau trei luni, despărţindu-ne de câte doi oameni pe săptămână, fără s-o anunţăm ca atare, ambalând-o altfel, dar asta ar fi însemnat să acţionăm împotriva principiilor noastre.
Mai mult, ar fi însemnat să creăm o atmosferă de nesiguranţă în agenţie. A do