Este un spectacol emotionant ce prilejuiste intalnirea cu doua valori ale teatrului nostru, Mariana Mihut si Victor Rebengiuc, cu virtuozitatea acestor personalitati de exceptie.
Cu spiritul sau de fin analist al psihologiei personajelor, in stilul realist pe care il practica in mod consecvent, regizorul Felix Alexa propune o versiune scenica a piesei ce i-a adus faima dramaturgului american Arthur Miller, "Moartea unui comis-voiajor", folosind o traducere abila in intentia trimiterii in imediata actualitate a scriiturii, datorata Ioanei Ieronim. Viziunea regizorala reuseste sa scoata in evidenta tragedia omului de conditie modesta care lupta disperat sa depaseasca ratarea constatata, sacrificandu-se in final, pentru binele familiei. Daca Arthur Miller, cu cinism, ataca "visul american" in piesa scrisa in 1949, regizorul dezvolta tema, o transfera in zilele noastre, unde "visul" inseamna doar bani, masina si o casa. "Visul american" presupunea insa, pe vremea lui Miller si "libertate". Acum, "libertatea" are un gust amar si Felix Alexa subliniaza aceasta prin replica esentiala din final a Lindei: "Suntem liberi, am platit tot", din banii asigurarii proveniti prin sinuciderea comis-voiajorului, Willy. Regizorul Felix Alexa a urmarit consecvent destramarea "visului american" ce poate duce chiar la sacrificiul suprem solicitat de realitatea pragmatica a zilelor noastre, ca si evidentierea vesnicului conflict dintre generatii. Ca de obicei, Felix Alexa se manifesta ca regizorul ce acorda prioritate evidentierii actorilor, considerandu-i pilonii viziunii regizorale, prin ei dorind sa transmita mesajul emotional al scrierii. Cuvintele sunt seci pentru argumentarea creatiilor oferite de Mariana Mihut in Linda, sotia comis-voiajorului si Victor Rebengiuc in Willy Loman. Filigranat construieste cu traire interioara personajul Linda, Mariana Mihut, si stabilest