O tara cu un brand puternic spune o poveste simpla si eficienta. Romania ar putea vorbi despre zonele sale turistice, despre obiceiuri sau despre marii romani ai istoriei, crede fostul secretar general adjunct al ONU, Shashi Tharoor. Mesajul trebuie insa construit si promovat cat mai repede cu sprijinul sectorului privat, chiar si in opozitie cu planurile Guvernului.
"Pentru ca demersul construirii unui brand de tara sa aiba impact, acesta trebuie condus de la nivel guvernamental, dar trebuie creat impreuna cu segmentul privat, deci numai partial de Guvern. Mai mult, uneori brandul de tara poate fi creat impotriva si in opozitie cu Guvernul", a declarat Shashi Tharoor (foto), invitat la Bucuresti de catre International Advertising Association (IAA), cu ocazia unui seminar despre brandingul de tara.
Un branding eficient inseamna o poveste buna de spus, iar Romania, o democratie europeana are si ea povestile sale, crede fostul oficial ONU. Tharoor avertizeaza insa ca o activitate de branding nu trebuie facuta cu bani putini, ci trebuie sustinuta prin bugete consistente. "Brandingul este o afacere costisitoare! Cel mai bine este sa nu-l faceti cu mijloace precare".
Brandingul de tara se construieste urmand o reteta cu sase pasi, spune Tharoor: 1. Hotarati-va asupra a ceea ce vrea tara voastra sa spuna – o idee simpla, concentrata intr-un slogan scurt; 2. Asigurati-va ca aceasta idee este bine fondata in realitate; 3. Pregatiti-va ca noul brand sa fie afectat de diversi factori interni si externi; 4. Identificati aspectele factuale care se afla in opozitie cu imaginea de brand si incercati sa le controlati; 5. Campania de branding trebuie sa fie condusa de la nivel guvernamental, dar poate fi construita in opozitie cu acesta; 6. Nu incercati sa faceti branding de tara cu bani putini.
Brandingul, o activitate care a existat inca din Evul Mediu in