Piaţa maşinilor de oraş s-a îmbogăţit prin sosirea în România a modelului Hyundai i10.
Hyundai a lansat, săptămâna trecută, în România, modelul de clasă mini i10. Chiar dacă este destinat cu precădere traficului urban, i10 are cinci locuri şi, după cum insistă constructorul sud-coreean, capacitatea de a transporta o familie pe distanţe mai lungi.
Concurenţi. I10 înlocuieşte modelul Atoz, care nu a fost comercializat în România. Prin prisma dimensiunilor şi a preţului (7.961 de euro cu toate taxele), cele mai importante modelele cu care va concura noul venit pe piaţa noastră sunt Chevrolet Matiz, Fiat Panda şi Citroën C1. Deşi face parte din acelaşi grup cu Kia, iar cei doi producători obişnuiesc să utilizeze platforme tehnice identice pentru modele similare, Hyundai a apelat la o arhitectură diferită pentru noul i10, renunţând la cea folosită în prezent de Kia Picanto.
Puţin mai lung de 3,5 metri, dar cu un portbagaj de 225 de litri (capacitatea de încărcare poate fi mărită prin rabatarea banchetei), i10 dispune de atuuri certe pentru bătălia cu traficul citadin şi incursiunile săptămânale la cumpă rături. Totuşi, în pofida pretenţ iilor constructorului asiatic, e dificil de crezut că micul model ar putea să transporte fără probleme cinci adulţi cu bagajele aferente într-o excursie de lungă durată.
Pentru a nu complica lucrurile, i10 dispune de un singur motor. Unitatea pe benzină de 1.1 litri dezvoltă 67 de cai-putere şi un cuplu maxim de 98 Nm. În aceste condiţii, performanţele modelului sunt mai degrabă modeste: 15,6 secunde de la zero la 100 km/h şi o viteză maximă de 152 km/h. Pe de altă parte, consumul mediu oficial nu depăşeşte 5 l/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon se situează la un nivel scăzut: 119 g/km.
Versiuni. În România, i10 este comercializat în patru niveluri de echipare: Classic,