A aparut o agitatie interesanta pe piata de arta, o concurenta neasteptata intre casele de licitatii, care reasaza competentele (in functie de prestigiul organizatorilor) si schimba neasteptat de repede topul general al vanzarilor, chiar la varf.
Agitatia a pornit odata cu schimbarea de management provocata de Alexandru Ghildus, care a renuntat la Casa Monavissa si a pornit destul de repede licitatiile sub acelasi nume cu galeria sa de arta contemporana instalata de ani buni in hoteluri de lux. GOLDart-ul lui Ghildus a inceput cu un Petrascu de tinerete - Plaja la Biarritz, cu articole in presa si cu o focalizare pe locatia sa preferata - Galeria Galateca de la BCU. O atmosfera cunoscuta de la licitatiile Monavissa (unde pe vremuri se auzea muzica lui Vivaldi), dar ceva mai vioaie. Casa Monavissa a ramas cu pagina de internet in care multa vreme nu a fost nimic nou de adaugat, cu topul vanzarilor (in lei, fapt ce amesteca un pic reperele) si cu ambitia actionarilor de a relua cursa intr-o zi foarte aglomerata: de Florii. Un recul, sa zicem, cum a avut si Casa Pogany dupa retragerea din prima linie a lui Pavel Susara.
Partea leului, in toata aceasta cursa concurentiala agitata, a revenit celei mai stabile si mai constante case, Alis. Intr-o zi de 13, s-au adunat cateva lucrari de exceptie semnate Tonitza, Darascu, Grigorescu, Pallady, Bancila, Catargi, Vermont, Schweitzer-Cumpana, Baba, Paul Neagu. Vanzarile au fost pe masura.
De Florii se consuma oricum punctul culminant al intrigii: toate cele patru case de licitatii au programate intalniri cu colectionarii. In spate, exista probabil o vanatoare de oferte, de piese importante. Publicul, care este in mare acelasi, se imparte. Topul general a castigat inca o lucrare de exceptie: Nud vazut din spate de Nicolae Tonitza. O lucrare pentru care, probabil, s-au facut nenumarate studii, o compozitie ce