Cel mai mare contract public de dupa decembrie 1989, constructia a 32 de spitale pentru 3,1 miliarde de euro, risca sa se transforme intr-un al doilea Bechtel din cauza suspiciunilor legate de organizarea licitatiilor, relateaza Financiarul, in editia de luni.
In 2003, Guvernul Tariceanu a semnat prin negociere directa cu Guvernul Nastase un contract pentru Autostrada Transilvania de 2,5 miliarde de euro, care a ajuns, dupa nici patru ani, la 7,5 miliarde de euro.
Intocmirea caietelor de sarcini s-a facut intr-un mod ambiguu, potrivit lui Nelu Iordache, actionarul majoritar al Romstrade SRL, unul dintre participantii la licitatii.
Participantii la licitatie acuza Ministerul Sanatatii ca a intocmit caietele de sarcini astfel incat "sa-i elimine pe cei care nu le sunt pe plac".
Conform oficialilor din Ministerul Sanatatii, Romstrade SRL este singura firma care nu a recunoscut licitatiile, depunand contestatii pentru nu mai putin de opt din cele 32 de spitale.
In schimb, surse din piata afirma ca printre ofertanti se numara Astaldi, modernizatorul Autostrazii Bucuresti - Pitesti, Bouygues, cu numeroase contracte de stat la active, si Alpine, din Austria, unul dintre constructorii si asfaltatorii prim-ministrului.
Ineficienta construirii de noi spitale de catre Ministerul Sanatatii este data de modul in care acesta s-a preocupat in ultimii ani de "scheletele" spitalelor ramase in paragina dupa 1989.
Numai in 2006, Ministerul Sanatatii a "economisit" o mare parte din bugetul de capital alocat, reusind contraperformanta de a cheltui numai 30% din banii pentru investitii alocati Ministerului Finantelor, bani care s-au intors la bugetul de stat ca urmare a incompetentei oficialilor din Sanatate.
Cel mai mare contract public de dupa decembrie 1989, constructia a 32 de spitale