» Peste 300 de delegatii din toata Europa sunt asteptate la Constanta, la a patra editie a "Danube Summit."
» Portul Constanta si Canalul Dunare–Marea Neagra lupta pentru castigarea suprematiei in transportul fluvial european.
Organizarea celei de-a patra editii a "Danube Summit", cel mai mare eveniment despre transportul fluvial european, care va avea loc la Constanta, a intrat in linie dreapta. Constantin Matei, directorul general al Administratiei Porturilor Maritime Constanta, a declarat ca sunt asteptate 300 de delegatii ale marilor transportatori din Europa si ale organizatiilor internationale, dintre care 130 au confirmat deja participarea, intre 4 si 6 iunie. "Evenimentul are ca teme de discutii infrastructura transportului maritim si fluvial, noile piete de pe Dunare pentru transportul containerizat, promovarea transportului pe Dunare", a precizat acesta.
In cadrul summitului va fi lansat si programul "Platina", o platforma web care se va constitui intr-o baza de date a tuturor porturilor fluviale de pe Rhin, Main si Dunare. "Avantajul Portului Constanta este Dunarea, iar potentialul de transport fluvial este foarte mare. Romania trateaza superficial acest potential", a precizat Constantin Matei.
Atitudinea aceasta are efecte negative pentru transportatorii fluviali, care sunt concurati de rutele rutiere si feroviare. Acum cateva saptamani a fost inaugurata oficial linia de cale ferata Constanta–Rotterdam, iar Germania are un interes economic deosebit de a folosi aceeasi modalitate de transport intre Europa Centrala si Hamburg. Daca nu se iau masuri acum, Portul Constanta, cel mai mare din regiune, si Dunarea vor fi concurate in viitor de porturile vecine si chiar de cele grecesti, interesate de tranzitul marfurilor spre Europa Centrala.
SPECIALISTUL
» Criza de nave fluviale
Directorul CNAPMC, Constantin