Articolele apărute în ziarele şi revistele de specialitate pot consolida imaginea şi credibilitatea instituţiilor bancare Pe fondul dezvoltării pieţei bancare din ultimii ani, băncile
Articolele apărute în ziarele şi revistele de specialitate pot consolida imaginea şi credibilitatea instituţiilor bancare
Pe fondul dezvoltării pieţei bancare din ultimii ani, băncile au devenit importante subiecte de presă, în special pentru publicaţiile financiar-economice, care acordă spaţii ample activităţii acestora.
Se poate spune că băncile comerciale sunt "vedetele" presei economice, aşa cum personajele din showbiz reprezintă o pâine albă de mâncat pentru tabloide. Comunicarea către presă şi, implicit, către clienţii lor a devenit o componentă de bază în planurile de marketing ale instituţiilor bancare. În afara sumelor investite în promovarea tradiţională (spoturi tv, machete de presă, spoturi radio), băncile comerciale sunt preocupate, în mare măsură, şi de vizibilitatea lor în paginile ziarelor şi revistelor.
Pentru că o presă bună (pozitivă) contribuie la consolidarea imaginii în rândul clienţilor, iar încrederea, se ştie, este elementul decisiv în acest domeniu.
De aceea, un simplu comunicat al unei bănci (care anunţă creşterea dobânzilor, de exemplu) este urmărit de departamentul de comunicare să apară în cât mai multe publicaţii de specialitate, "acoperirea media" fiind principalul criteriu în evaluarea impactului acestui demers.
În perioada 15 februarie - 22 aprilie 2008, în presa scrisă centrală au apărut 7.321 de articole despre 21 de bănci. Monitorizarea firmei Media Image a vizat numai materialele de presă dedicate unei bănci şi cele în care s-au făcut referiri (chiar şi tangenţiale) la instituţia respectivă. (Monitorizarea nu a inclus şi tabelele zilnice cu dobânzile bancare.)
Deşi, la prima vedere, se poate spune că n