• Expertii in securitate au sfatuit Comisia Europeana, in octombrie 2006, sa impuna o dimensiune maxima a bagajelor de mana in avioane de 56 de centimetri, pe 45 de centimetri si 25 de centimetri
Planul initial de a stabili o limita legala la nivel european pentru dimensiunea bagajelor de mana care pot fi luate de pasageri in avioane a fost retras, lunea trecuta, printr-o decizie a Comisiei Europene, informeaza un comunicat afisat pe site-ul europa.eu. Expertii in securitate au sfatuit Comisia Europeana, in octombrie 2006, sa impuna o dimensiune maxima a bagajelor de mana in avioane de 56 de centimetri, pe 45 de centimetri si 25 de centimetri. Introducerea acestei legi a fost intarziata, insa, de studii aprofundate comandate de Comisie.
In urma acestor studii, reprezentantii Comisiei Europene au ajuns la concluzia ca avantajele adoptarii masurii nu justifica inconvenientele intampinate de pasagerii curselor aeriene. Deciziile privind limitele dimensiunilor bagajelor de mana vor ramane, ca si in prezent, optiunea fiecarei companii aeriene in parte. Statele membre UE isi rezerva, de asemenea, dreptul de a impune reguli mai stricte daca este necesar, in acord cu circumstantele locale si posibile amenintari teroriste. "Trebuie sa urmarim imbinarea securitatii cu interesul pasagerilor. Deja avem reguli severe si, inainte de a merge mai departe, ar trebui sa analizam beneficiile. In acest caz este clar ca dezavantajele unor limitari aditionale ar fi mai mari decat progresele in securitate", a spus vicepresedintele Comisiei Europene, Jacques Barrot. Planul initial era de a stabili o serie de masuri pentru a spori siguranta in aeroporturi, dupa descoperirea unui complot terorist in Marea Britanie, in august 2006. Ideea de a reduce dimensiunea bagajelor de mana in avioane s-a bazat pe ipoteza ca angajatii aeroporturilor ar putea verifica valizel