Sindicatul Poliţiştilor a sesizat CNA (Consiliul Naţional al Audiovizualului) în legătură cu spotul de promovare "Picătura de stil", a unei mărci de coniac, în care câţiva ţărani, dornici să înveţe limba franceză de la televizor, se revoltă împotriva unui poliţist care voia să le schimbe canalul, apostrofându-l cu apelativul "ţăran".
Sindicatul Poliţiştilor a sesizat CNA (Consiliul Naţional al Audiovizualului) în legătură cu spotul de promovare "Picătura de stil", a unei mărci de coniac, în care câţiva ţărani, dornici să înveţe limba franceză de la televizor, se revoltă împotriva unui poliţist care voia să le schimbe canalul, apostrofându-l cu apelativul "ţăran".
Indignaţi, reprezentanţii sindicatului au cerut Consiliului Naţional al Audiovizualului interzicerea filmuleţului publicitar, într-o scrisoare adresată preşedintelui CNA, Răsvan Popescu. Poliţiştii protestează astfel "faţă de atitudinea tuturor persoanelor juridice, care înţeleg să folosească imaginea poliţistului în scop publicitar pentru promovarea anumitor produse, reclame care aduc prejudicii de imagine instituţiei, dar şi de scădere a autorităţii poliţistului în relaţia cu cetăţeanul".
Răspuns nefavorabil. În vederea soluţionării acestui caz, CNA a solicitat un punct de vedere din partea Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) referitor la spotul publicitar. În răspunsul solicitat, RAC precizează: "Prezenţa unei categorii socio-profesionale într-o comunicare comercială nu e de natură să încalce prevederile codului RAC, în măsura în care se respectă demnitatea umană, nu se produce nici o discriminare, nu se aduce nici o ofensă categoriei respective, sau nu este interzisă de lege". RAC precizează, de asemenea, că prin asocierea peiorativă a poliţiştilor cu "nişte ţărani", spotul în cauză a încălcat articolul 7 din Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC - "Publicitatea