CAMPANIE CONTROVERSATA ● Lecţii de franceză în … birtul de lîngă pub
Nu mai e ceva neobişnuit ca reclamele la băuturi alcoolice să fie locul în care găseşti la sigur mostre de umor de calitate îndoielnică. Din păcate aceste reclame se mulţumesc să vorbească publicului ţintă folosind din comoditate reţete facile cum ar fi prejudecăţile discriminatorii, mitocănia, promovarea unor atitudini la limita bunului simţ.
CAMPANIE CONTROVERSATA ● Lecţii de franceză în … birtul de lîngă pub
Nu mai e ceva neobişnuit ca reclamele la băuturi alcoolice să fie locul în care găseşti la sigur mostre de umor de calitate îndoielnică. Din păcate aceste reclame se mulţumesc să vorbească publicului ţintă folosind din comoditate reţete facile cum ar fi prejudecăţile discriminatorii, mitocănia, promovarea unor atitudini la limita bunului simţ.
În reclama la Cava d’ Oro, o licoare mult prea obscură pentru un nume atît de pompos, se întreţine locul comun al ridiculizării poliţiştilor, într-o manieră nu mult peste nivelul farselor cu Garcea.
Ce se întîmplă în acest spot, realizat de agenţia Papaya Advertising ?
Cîţiva ţărani iau lecţii de franceză televizată, într-un birt, cu un pahar de coniac în faţă. Un poliţist care schimbă canalul le provocă simpaticilor semidocţi un dispreţ fără rezerve : "n-ai cu cine, bă, n-ai cu cine”.
Doar pentru că sunt mari amatori de lecţii de franceză difuzate la televizor ţăranii cu pricina se cred persoane cu stil. Este vorba de fapt de o imitaţie de stil care ţine exact cît ţine şi emisiunea. Pentru că în viaţa lor de zi cu zi, ei vorbesc astfel : "dă mă îndărăt, mă”, "a început mă?”, "hai mă odată, mă” "n-ai cu cine, bă, n-ai cu cine”, " ce vrei, bă, nişte ţărani”. "J’ai des oiseaux” pronunţă unul dintre protagonişti în timp ce-şi scoate un pic pălăria doar pentru a se scărpina