» Peste cativa ani, judetul Constanta va semana cu tari precum Olanda si Belgia.
» Acest lucru va fi posibil datorita concesionarii malurilor canalelor navigabile.
» De-a lungul acestora se vor construi marine, fabrici, instalatii eoliene si chiar locuinte.
Acum aproximativ noua luni, conducerea Administratiei Canalelor Navigabile Constanta s-a gandit sa inchirieze malurile aflate de-a lungul Canalului Dunare-Marea Neagra si a Canalului Poarta Alba-Midia Navodari. In luna aprilie s-a semnat noul contract de concesiune intre Ministerul Transporturilor si CNACN, pe o perioada de 49 de ani. "Timp de mai bine de 20 de ani, nu s-a dezvoltat nimic pe malurile canalelor. Acestea au fost tratate ca pe o zona de care nu poti sa te atingi.
Acum avem sansa de a transforma malurile in zone prospere, ca cele din Olanda si Belgia", a declarat Ovidiu Cupsa, directorul general al CNACN, care a "provocat" aparitia HG 80/2008, cadrul legal al concesionarii. Acesta a precizat ca CNACN are in administrare aproximativ 3.500 de hectare de teren, care au avantajul de a avea deschidere la canal, electricitate in zona, drumuri de acces si, in unele locuri, chiar gaze naturale.
Cupsa a mai spus ca sunt deja investitori interesati de consecionare sau subinchiriere, zonele vizate in special aglomerarile urbane: Cernavoda, Agigea, Ovidiu si Navodari. Urmatorul pas este realizarea unui plan urbanistic pentru malurile canalului, pe baza caruia se va realiza concesionarea. "Anul acesta vom bate primii tarusi", a declarat optimist Cupsa. Pretul cu care va fi inchiriat nu a fost stabilit inca, dar va varia in functie de amplasament si dotari. Directorul CNACN a adaugat ca, prin concesionarea malurilor, compania va castiga circa opt, noua milioane de euro, bani care vor fi repartizati atat catre investitii, cat si catre stimularea resursei umane