Dispariţia modelului Daewoo Matiz lasă loc liber pentru un nou lider al clasei mini.
1 /.
Zilele de glorie ale modelului Daewoo Matiz în segmentul A sunt numărate. Producţia la uzina de la Craiova a fost oprită, iar în curtea fabricii mai sunt aproximativ 2.000 de maşini. Într-un ritm de vânzare obişnuit, de aproxomativ 500 de unităţi pe lună, stocul urmează a fi lichidat în această vară. Foarte curând, titlul de regină a oraşului îi va reveni unui model din străină tate.
Cu un preţ de 5.950 de euro (pentru versiunea cu aer condiţionat), Matizul mai este, pentru scurt timp, cel mai ieftin autoturism de pe piaţă. Poziţia de lider detaşat al clasei nu poate mira, aşadar, pe nimeni. În primul trimestru, au fost comercializate peste 1.600 de unităţi. Al doilea cel mai performant model din segmentul A, în acelaşi interval, a fost Chevrolet Spark (versiunea îmbunătăţită, dar mai scumpă a Matizului), care a strâns aproape 700 de comenzi.
Într-un segment foarte sensibil la preţ, performanţa modelului Spark este, la rândul ei, normală, având în vedere raportul preţ-dotări aproape imbatabil. De altfel, dacă Fiat Panda (poziţia a treia la vânzări) nu ar fi comercializat în acest moment cu discount, Chevrolet Spark ar fi cel mai ieftin model de import în această clasă.