Cei 240 de angajaţi ai firmei Leoni de pe platforma Dacia continuă greva generală, după ce ieri negocierile dintre patronatul german şi sindicat au eşuat.
Angajaţ ii firmei care furnizează cablaje uzinei de maşini de la Mioveni sunt înscrişi în Sindicatul Automobile Dacia, care mai reprezintă interesele sociale ale muncitorilor altor 15 firme furnizoare de piese pentru Logan. Salariaţ ii cer o creştere salarială de 340 de lei, în două tranşe: 200 de lei, începând cu 1 ianuarie, şi 140 de lei, începând cu 1 iunie.
Patronatul a fost inflexibil şi a oferit, chiar şi în timpul negocierilor de ieri, doar 210 lei, aceasta fiind şi oferta iniţială. Salariul mediu net al unui muncitor de la Leoni este de 800 de lei. În prezent, cablajele pentru Uzina Dacia sunt livrate de un alt punct de lucru al firmei Leoni, aflat la Piteşti.
Se pregăteşte o nouă grevă
La începutul săptămânii viitoare ar putea intra în grevă generală şi salariaţii firmei Cortubi, care produce tobe de eşapament pentru Dacia Logan. Aceştia s-au aflat marţi, între orele 13.00 şi 15.00, în grevă de avertisment. Patronii italieni ai firmei au oferit o creştere salarială de 250 de lei, în timp ce salariaţii, în număr de aproximativ 130, cer o creştere de 360 de lei. Ei vor fi nevoiţi să aştepte să treacă cel puţin cinci zile de la greva de avertisment, pentru a declanşa greva generală. Salariul mediu al unui muncitor de la Cortubi este de 900 de lei.
„Indiferent că e vorba despre firma Leoni sau despre firma Cortubi, noi suntem dispuşi să negociem. Muncitorii nu se pot mulţumi doar cu ce le aruncă patronatul“, ne-a declarat Ion Iordache, viceliderul de sindicat de la Dacia.